WYRUSZAMY NA WEBQUEST
ANTYPIRACKIE ARCHIWUM:
Zapraszamy do realizacji webquestu na temat norm
związanych z wykorzystaniem własności intelektualnej, praw i powinności wiążących się z
korzystaniem z zasobów kultury, wiedzy i informacji. Ten webquest jest możliwy
do zrealizowania na lekcjach z informatyki, języka polskiego, historii, czy
godzinie wychowawczej. Doskonale sprawdzi się w działaniach podejmowanych
przez biblioteki szkolne i publiczne. Mogą go realizować studenci i seniorzy, ale także zespoły rodziny lub
przyjaciół. Wcześniej warto zgłosić akces do ogólnopolskiej akcji:
Webquest
będziecie realizować w marcu 2021, w kwietniu należy
przesłać Kwietniowym Antypiratom gotowe prace, które powstaną w oparciu o wcześniej
zgromadzoną wiedzę. Finał akcji odbedzie
się w dniach 23 – 26 kwietnia 2021 r., wtedy przypada Światowy Dzień
Książki i Praw Autorskich oraz Światowy Dzień Własności Intelektualnej.
Pytanie 1: Mam pytanie czy ta grupa uczniów ma stworzyć swojego e-maila?
Czy w zgłoszeniu mogę podać swojego e-maila lub szkoły?
Odpowiedź: Konto będzie potrzebne do przygotowania testu/quizu na
zakończenie akcji. W zgłoszeniu najlepiej podać maila, którego Pani
systematycznie odbiera, żeby czytać informacje. Na początek marca
przygotowujemy bezpłatne zdalne seminarium dla uczestników. Zapraszam Panią
razem z zespołem antypirackim. Na podane konto wyślę link na seminarium.
Pytanie 2: Czy zespół może mieć dwóch opiekunów?
Odpowiedź: W zasadzie może. Może warto też rozważyć dwa zespoły 2+1(opiekun)?Nie ma surowych regulaminów, bo chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę.
Webquest - w wolnym tłumaczeniu
"poszukiwania w sieci" – jest –
najogólniej rzecz ujmując – formatem zajęć edukacyjnych zorientowanym na poszukiwanie i badania. Innymi słowy - to odmiana metody projektu, w którym
wyjściowym źródłem informacji jest internet. Pozwala wykorzystać
zainteresowania jego uczestników internetem i nowoczesnymi technologiami,
motywuje do poszukiwania, myślenia i działania. Uczy krytycznego i
konstruktywnego korzystania z zasobów online - wyszukiwania informacji,
selekcji, wartościowania, internalizacji wiedzy i kreowania swoich własnych
treści i zasobów.
Nasz webquest został pomyślany jako narzędzie
wspierające omawianie zagadnień związanych z korzystaniem z tradycyjnych i
cyfrowych zasobów informacji, wiedzy i kultury. Może go realizować każdy
zespół osób zainteresowanych tematyką. Działania realizowane z Kwietniowymi
Piratami wprowadzą uczestników w świat wartości i norm obowiązujących wszystkich
korzystających z cudzej własności intelektualnej i dzielących się własną
twórczością.
Efektem tego webquestu będą testy i quizy
dotyczące wiedzy o własności intelektualnej i prawie autorskim przygotowane
przez uczestników za pomocą dostępnych online narzędzi cyfrowych do tworzenia
testów: Formularzy Google lub MS Forms. Wezmą one udział w konkursie z symbolicznymi
nagrodami – szczegółowe informacje znajdą się na stronie Kwietniowych
Antypiratów.
Webquest powstał w ramach V edycji akcji
Kwietniowi Antypiraci organizowanej przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji
Nauczycieli we Włocławku. Został pomyślany jako narzędzie kształtowania
kompetencji i umiejętności:
- korzystania z legalnych źródeł materiałów
multimedialnych,
- znajomości podstaw prawa autorskiego,
- zdobywania informacji o wolnych licencjach oraz
domenie publicznej,
- wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej
analizy informacji,
- efektywnego posługiwania się nowoczesnymi
technologiami informacyjno – komunikacyjnymi,
- tworzenia quizu/testu za pomocą wybranego narzędzia,
- rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz
uczenia się,
- pracy zespołowej.
WPROWADZENIE
Kwietniowi
Antypiraci to ogólnopolska
akcja mająca na celu promowanie wśród uczniów, nauczycieli i wszystkich
zainteresowanych osób postawy respektowania norm etycznego, odpowiedzialnego i
bezpiecznego korzystania z opublikowanych utworów (książek, filmów, muzyki,
grafiki, itp.), udostępniania wizerunku na zasadach zgodnych z zapisami prawa,
umiejętności rozróżniania informacji prawdziwych i rzetelnych od tak zwanych fake newsów. Działania akcji sprzyjają
kształtowaniu postaw aktywnych, świadomych i odpowiedzialnych użytkowników
informacji oraz dóbr kultury.
ZADANIE
Kwietniowi
Antypiraci to akcja wiążąca się ze Światowym Dniem Książki i Praw Autorskich (23.04)
oraz Światowym Dniem Własności Intelektualnej (26.04). Własność intelektualna i
prawa autorskie od dawna wykraczają daleko poza tradycyjnie rozumianą książkę i
świat analogowy. Od kilku dziesiątków lat istnieją książki w postaci cyfrowej,
które dostępne są także online. Zagadnienia związane z własnością intelektualną
i prawami autorskimi przeniosły się do wirtualnego świata Internetu, mediów i reklamy, są
we współczesnym świecie aktualne i istotne. Bez ich znajomości trudno dziś być
użytkownikiem szeroko dostępnych zasobów, a także twórcą. Udostępnianie,
kopiowanie, powielanie, rozpowszechnianie oraz dostęp do dóbr intelektualnych,
materiałów i zasobów sieci w czasach nowoczesnych technologii i Internetu jest
bardzo łatwy. Nie wszyscy zdają sobie natomiast sprawę z etycznych i prawnych norm
dotyczących takich działań.
Waszym zadaniem będzie zapoznanie się z zaproponowanymi przez nas materiałami (załącznik 👉Źródła wiedzy o własności intelektualnej i prawie autorskim). Zostańcie odkrywcami i badaczami poznającymi różne aspekty bycia użytkownikiem i bycia autorem własności intelektualnej. Wyszukacie, zbierzecie, wyselekcjonujecie istotne waszym zdaniem informacje, a następnie opracujecie test sprawdzający, czy są znane innym osobom. Zgromadzone przez was dane statystyczne pozwolą na wyciągnięcie wniosków.
Wybierzcie jedną z trzech kategorii związanych
z prawem autorskim i własnością intelektualną:
1.
Prawa autorów. Czym są prawa autorskie osobiste i
majątkowe? W jaki sposób się różnią? Kiedy i jak autor może z nich korzystać?
Czy może je odstąpić? A zwłaszcza – kto może być autorem? Co to znaczy
opublikować utwór?
2.
Prawa użytkowników. Dlaczego nie zawsze
trzeba płacić za korzystanie z cudzych dzieł? Czym jest dozwolony użytek i
jakie są jego rodzaje? W jaki sposób utwory trafiają do domeny publicznej i
jakie są tego konsekwencje?
3.
Wolne licencje. Po co nam wolne licencje? Czy warto z nich
korzystać? W jakich okolicznościach? Czym się różnią od norm związanych z prawem
autorskim i czym się różnią między sobą?
Efektem końcowym ma być test/quiz składający
się z 10 pytań. Należy utworzyć go w dostępnych online aplikacjach Formularze
Google lub MS Forms do tworzenia quizów/testów i udostępnić tak, aby każdy, kto
chce mógł ten quiz/test rozwiązać i sprawdzić poprawność swoich odpowiedzi. Organizatorowi akcji
Kwietniowych Antypiratów należy natomiast udostępnić swoją pracę w wersji do
edycji.
Praca nad zadaniem zajmie Wam około miesiąca. Ważne
byście w grupie 4 - 5 osobowej rozdzielili zadania i wytrwali w komplecie - do
końca ich realizacji. Choć każdy może zajmować się czym innym - wszyscy
odpowiadacie za efekt końcowy.
W Waszym zespole będziecie potrzebowali:
- Lidera – koordynatora. Będzie on
odpowiadał za kierowanie pracą i kontakty z nauczycielem/opiekunem waszej
grupy. Powinniście też informować go o trudnościach i potrzebach.
- Badaczy – szperaczy, którzy będą
wyszukiwać i porządkować informacje, wyłowią najistotniejsze treści, ułożą
teksty pytań i odpowiedzi do waszego testu/quizu.
- Informatyków – techników. Wybiorą
narzędzie cyfrowe, którym posłużycie się tworząc test/quiz, wprowadzą
treści i obrazy/lustracje, zadbają o poprawne udostępnienie i publikację waszej
pracy.
- Mistrzów grafiki i obrazu. Być
może nie będzie potrzeby wyznaczania takiej roli. Nie będzie ona wymagała
aktywności na początku pracy. Mistrzowie obrazu zadbają o wyszukanie lub samodzielne
stworzenie obrazów/ilustracji/zdjęć do waszego quizu/testu. Ich rolą
będzie zapisanie źródła, z którego pochodzą grafiki.
- Strażników norm – oni zadbają o wskazanie
źródła i poprawne opisanie materiałów, które włączycie do waszej pracy.
PROCES
Proponujemy
Wam realizację następujących posunięć. Od Was
zależy, czy uznacie je za swój harmonogram i dopiszecie termin realizacji, czy
wymyślicie rozwiązania autorskie. Ważne, żeby nie pominąć żadnego kroku, bo to
ułatwi Wam pracę nad produktem końcowym – testem/quizem, który przedstawicie
naszej społeczności.
1.
Wybór zagadnienia |
Zdecydujcie, czym się
zajmiecie. Do wyboru macie: • prawa autora – rozpoznajcie, kim w myśl prawa autorskiego
jest autor, kto może, a kto nie może być autorem, czym jest utwór, jakie
prawa przysługują autorowi, czy można te prawa odstępować innym osobom, czy
prawa autora do dzieła mogą wygasać? • prawa użytkownika utworu – czy zawsze potrzebna jest zgoda
autora, żeby korzystać z jego utworu, kiedy jest obowiązek pytania o zgodę,
czym jest dozwolony użytek, a czym domena publiczna, jak znaleźć utwory do
ponownego legalnego wykorzystania? • wolne licencje – jaka jest różnica między wolną licencją,
domeną publiczną, a znakiem copyright
- „wszelkie prawa zastrzeżone”, dlaczego jest wiele rodzajów wolnych
licencji, czy wszystkie dają użytkownikom jednakowe uprawnienia do
korzystania z utworu? |
2.
Zbieranie informacji |
Zgromadźcie jak najwięcej
informacji. To wymagające wyzwanie. Znaczenie ma Wasze przygotowanie do
poszukiwań – czy będziecie wiedzieć, czego szukacie, gdzie i kto będzie mieć
wiedzę. Zebrane informacje
uporządkujcie i dokonajcie selekcji pod kątem wykorzystania. Postawcie się na
miejscu osób rozwiązujących test/quiz. |
3.
Tworzenie pytań |
Przeanalizujcie
zgromadzony materiał. Zastanówcie się, w jaki sposób postawić pytania, jak
sformułować właściwą odpowiedź. Ważne jest też, jakie odpowiedzi – poza tą
właściwą – umieścicie przy pytaniu. Powinny dawać do myślenia. Zastanówcie
się, jakich informacji, obrazów Wam brakuje. Poszukajcie potrzebnych w
archiwach, książkach, Internecie. |
4.
Zadbanie o prawa autorskie |
Dobry obyczaj i
poszanowanie prawa nie pozwala by cudze informacje, zdjęcia, muzykę, video –
podać jako własne. W tym wypadku dotyczy to zwłaszcza podpisywania grafiki, z
której korzystacie. Zawsze podawajcie źródła. Poszukajcie zasobów w domenie
publicznej lub opublikowanych na wolnych licencjach, których możecie użyć
bezpłatnie i legalnie. |
5.
Przygotowanie cyfrowej
wersji quizu/testu |
Przygotujcie quiz/test
zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie Kwietniowych Antypiratów.
Zastanówcie się, czy powinniście postawić możliwość jednego rodzaju
odpowiedzi czy różne opcje. Zadbajcie o wrażenia estetyczne odbiorców. Quiz/test
zbyt ubogi, ale i zbyt przeładowany, robi złe wrażenie. Co przysłuży się
najlepszemu odbiorowi quizu/testu? I wreszcie w jaki sposób udostępnić
quiz/test. |
|
Pokażcie swoją pracę
nauczycielowi, rodzinie, znajomym – zbierzcie opinie i komentarze. Dokonajcie
poprawek. Zróbcie kopię zapasową. |
7.Opublikowanie pracy |
Wasz zespół, niezależnie
od pełnionych ról i realizowanych zadań przy realizacji projektu,
odpowiedzialny jest za efekt końcowy. Ważne by Wasz quiz/test zobaczyli i
rozwiązaki koledzy z klasy, inni rówieśnicy, rodzice, czy nauczyciele.
Zadbajcie o promocję. |
Efekt końcowy, czyli
test lub quiz powinien
zawierać:
- Tytuł quizu/testu.
- Minimalnie 5 a maksymalnie
10 pytań związanych z wybranym zagadnieniem. Pierwsze pytanie o dane
rozwiązującego quiz/test i ostatnie pytanie to gwiazdki przyznane za test
przez osoby go rozwiązujące (czyli w sumie 7-12 pytań).
- Punktację do pytań
(pierwsze i ostatnie pytanie niepunktowane).
- Poprawne odpowiedzi.
- Oznaczenie logiem
Kwietniowych Antypiratów.
- Inspirującą grafikę.
Test/quiz należy udostępnić Organizatorowi z
możliwością edycji.
ŹRÓDŁA
Z czego korzystać? Nie
zamykamy Wam drogi do samodzielnych poszukiwań. Przedstawiamy przykładowe,
użyteczne strony internetowe, bazę danych, czyli zestawienie materiałów na
temat własności intelektualnej i praw autorskich, z których Antypiraci już
korzystali.
Pamiętajcie o
konieczności respektowania praw autorskich, upewnieniu się, że legalnie
wykorzystujecie cudze dzieło – grafikę lub fotografię. Sprawdzajcie, które
spośród używanych przez Was materiałów z sieci, udostępniane są na zasadzie
wolnych licencji. Skrupulatnie notujcie źródła swoich informacji i grafiki -
szanujący się Kwietniowy Antypirat nie może naruszać prawa.
EWALUACJA
Poniżej w tabeli przedstawione są kryteria oceny całego przedsięwzięcia. Pamiętajcie także, że istotna będzie Wasza samoocena i opowieść o tym: jak przebiegała współpraca, jak podzieliście zadania, jak oceniacie własne zaangażowanie i kolegów z zespołu, czego się nauczyliście, jakie zdobyliście umiejętności. Ważne także, co zrobilibyście inaczej i do czego może przydać się Wam w przyszłości doświadczenie tworzenia testu/quizu.
Kryteria oceny Waszej pracy:
Poziom osiągnięć |
EKSPERT |
ZAAWANSOWANY |
ROZWIJAJĄCY SIĘ |
POCZĄTKUJĄCY |
LICZBA PUNTKTÓW |
10 -8 |
7-6 |
5-4 |
3-1 |
Wykorzystana wiedza (0-3) |
Bardzo dobrze znają
zagadnienia związane z normami, stawiają właściwe pytania, w rozwiązaniu quizu
podają wyjaśnienia do poprawnych i błędnych odpowiedzi oraz źródła, do
których można sięgnąć, aby pogłębić wiedzę. Zaprezentowali dużo
informacji. Nie do ”zagięcia”. |
Dobrze znają zagadnienia,
o które pytają. W rozwiązaniu quizu/testu wyjaśnione, dlaczego odpowiedź jest
poprawna/niepoprawna. |
Znają zagadnienia związane
z normami, poprawnie posługują się terminologią. Pytania postawione w prosty
i oczywisty sposób. Mało rozbudowana część zawierająca objaśnienia poprawnych
odpowiedzi. Zachowana poprawność stylistyczna
i ortograficzna |
Przygotowali test/quiz
składający się z 5-10 pytań nawiązujących do tematu. Nie zawsze jest
oczywiste, którą odpowiedź wskazać jako poprawną. |
Strona techniczna (0-3) |
Test/quiz zawiera celowo i
świadomie wykorzystane elementy grafiki związane z tematem. Źródła grafiki
podane we właściwych miejscach i poprawnie opisane. W wyjaśnieniach odpowiedzi
podane źródła do dodatkowych informacji. |
Zastosowana grafika
tła/nagłówka dostosowana do tematyki quizu/testu. Grafika przy pytaniach nie
sugeruje odpowiedzi. Podane źródła grafiki. Możliwość sprawdzenia poprawnej
odpowiedzi. |
Test/quiz składa się z
pytań różnego rodzaju. Zmienione kolory, wykorzystane elementy grafiki.
Zawiera logo Kwietniowych Antypiratów. |
Test/quiz zawiera pytania tylko
jednego rodzaju. Jest przyznana punktacja. Brak grafiki. Brak loga
Kwietniowych Antypiratów. |
Wrażenia estetyczne (0-2) |
Qui/test ma nagłówek
dostosowany do tematyki, a pytaniom towarzyszy grafika. |
Qiuz/test posiada
specjalnie przygotowany nagłówek, a kolorystyka jest do niego dopasowana. |
Quiz/test posiada nagłówek
pobrany z szablonu. |
Quiz/test zachowuje
oryginalny wygląd szablonu. |
Ocena pracy zespołowej (ocenia nauczyciel prowadzący
grupę) (0-3) |
Każdy coś wniósł do pracy
zespołu. Rozdzielono zadania. Udało się pokonywać trudności. |
Każdy coś wniósł do pracy
zespołu. Rozdzielono zadania. Największa praca i mobilizacja wystąpiła
przed zakończeniem. |
Zaplanowano pracę. Nie
wszyscy dostali zadania na miarę możliwości lub oczekiwań. |
Mobilizować musiał
nauczyciel. Zaplanowano pracę. Grupa
sporadycznie pracowała zespołowo. |
Mediana punktów
przyznanych przez odbiorców (0-2) |
9-10 |
7-8 |
5-6 |
1-4 |
Liczba prac, które zespół
rozwiązał i ocenił (0-2) |
wszystkie quizy/testy innych zespołów |
co najmniej 70% |
co najmniej 50% |
mniej niż 30% |
UWAGI KOŃCOWE
Nie ma pracy, która
nie miałaby w sobie radości, tajemnicy i zachęty. Ciekawe, co ważnego
wydarzyło się Wam podczas realizacji projektu? Jakie problemy udało się
rozwiązać? Co odkryliście?
Podsuwamy Wam narzędzie do autorefleksji:
- CO MAM? Co się
wydarzyło? Co zrobiłam/Em? Co zamierzałam/Em osiągnąć? Czy się udało? Co
dobrego/złego w tym było?
- CO Z TEGO WYNIKA? Co
w tym najważniejszego? Czego się nauczyłam/em? Co jeszcze muszę
wiedzieć/umieć?
- CO DALEJ MOGĘ
ZROBIĆ? Co mogę zrobić? Co bym chciała/chciał zrobić? Jakie mogą mieć
efekty kolejne kroki?
Państwo - Opiekunowie zapewne będziecie mieli
zadanie ocenić interdyscyplinarną pracę.
Ale też najlepiej wiecie, czy oceniać z języka polskiego, historii itp. Zapewne
też macie przekonanie, że uczniowie powinni wyniki swojej pracy opublikować.
Będą mieli wówczas sposobność by opowiedzieć o tym, co się udało, a co
zrobiliby inaczej.
Planując z zespołami pracę metodą Webquest
umówcie się od razu na "kamienie milowe", czyli terminy wykonania
poszczególnych etapów działań. Zmobilizujecie zespoły do poważnego
potraktowania pracy, pokazując, że i dla Was ma ona znaczenie. Zapobiegniecie
także szaleństwu na ostatnią chwilę - choć tego wyeliminować się nie da.
Na zakończenie - powinno też paść pytanie - na ile zmieniło się
postrzeganie norm związanych z korzystaniem z cudzej własności intelektualnej? Czy
te normy są potrzebne? Czy stanowią utrudnienie czy ułatwienie dla
użytkowników? Czy są potrzebne autorom? Komu najbardziej się przydają?
Dzisiaj w Światowym Dniu Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia), rozpoczynamy świętowanie finału IV edycji ogólnopolskiej akcji Kwietniowi Antypiraci. Finał potrwa do 26 kwietnia, kiedy przypada Światowy Dzień Własności Intelektualnej. Swoje działania Kwiteniowi Antypiraci rozpoczęli już w styczniu tego roku pod hasłem:
Pomysł na tegoroczną edycję akcji był taki, aby powołać międzyszkolny ogólnopolski zespół, który pracując zdalnie metodą projektu, stworzy wspólną prezentację na temat obowiązków i praw wynikających z zapisów o prawach autorskich, a także dotyczącą legalnego korzystania z utworów, zasobów wiedzy i informacji oraz wykorzystania wolnych licencji. Utworzyliśmy w tym celu w wirtualnej przestrzeni miejsce, do którego dostęp online miały zespoły przystępujące do akcji. Placówki zgłaszające swój akces do Kwietniowych Antypiratów można zobaczyć na naszej wirtualnej mapie (poniżej👇).
👉TUTAJ zobacz jak wygląda prezentacja, która powstała jako wynik pracy zdalnej w ogólnopolskim międzyszkolnym zespole
👉PRZEWODNIK zawierający komentarze do poszczególnych slajdów pomoże w jej interpretacji i przedstawieniu na terenie własnej szkoły/placówki
- Przewodnik po prawie autorskim/Legalna Kultura [online:] https://legalnakultura.pl/pl/prawo-w-kulturze/b-przewodnik-b-po-prawie-autorskim [dostęp: 28.01.2020]
- Masz prawo wiedzieć – prawie wszystko o prawie autorskim / Stowarzyszenie Autorów ZAiKS i Związku Producentów Audio-Video [online:] https://zaiks.org.pl/582,215,audycje_o_prawie_autorskim [dostęp: 28.01.2020]
- Otwarte zasoby w Internecie / Centrum Edukacji Obywatelskiej [online:] https://youtu.be/IoI059Nv_8U [dostęp: 28.01.2020]
- Krótki kurs własności intelektualnej. Materiały dla uczelni / Prawo Kultury [online:] https://prawokultury.pl/kurs/ [dostęp: 28.01.2020]
Kwietniowi Antypiraci,
19 lutego 2020 rok
Zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. W numerze 2/2020 "Biblioteki w Szkole" dr Agata Arbakus pisze o roli biblioteki szkolnej w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum, technikum i branżowej szkoły II stopnia. Wypowiedź zawiera ważne z "antypirackiego" punktu widzenia stwierdzenia:
Bardzo ważnym zagadnieniem w procesie zdobywania wiedzy przez ucznia są tematy dotyczące wykorzystania informacji, a przede wszystkim ich poprawnego wyszukiwania, analizy i selekcji, ale także ich legalnego użytkowania. Problematyka ta jest powiązana ze znajomością prawa autorskiego, licencji Creative Commons oraz otwartych zasobów edukacyjnych. Na tym etapie nauczania uczeń powinien znać powyższe zagadnienia, które w kolejnych etapach nauki lub pracy zawodowej będą przydatne.
23 stycznia 2020 roku
W tym roku z okazji obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich (23 kwietnia) oraz Światowego Dnia Własności Intelektualnej
(26 kwietnia) zapraszamy do pracy online metodą projektu przy tworzeniu wspólnej prezentacji. Tematyka powróci do podstaw dotyczących praw autorskich – przypomnimy sobie najważniejsze pojęcia i zasady.
- Powołać szkolny zespół do realizacji projektu.
- Założyć konto Gmail zespołu.
- Wypełnić 👉 ankietę👈, która jest deklaracją przystąpienia szkoły/placówki do projektu.
- Wypełnić 👉zgłoszenie👈 regionalnego koordynatora projektu.
- Wybrać jeden slajd prezentacji, nad którym zespół będzie pracować.
- Oznaczyć go nazwą lub logotypem swojej szkoły/placówki.
- Pracować nad tematem wskazanym w slajdzie i zamieścić informacje w syntetycznej formie w terminie 1 – 31 marca 2020 r.
- Zaprezentować efekt wspólnej pracy zespołów w swojej placówce między 20 a 27 kwietnia 2020 r.
- Udokumentować wydarzenie, o którym jest mowa w punkcie 8.
- Przesłać sprawozdanie do 8 maja 2020 r. na adres mailowy: kpcenbibliotekapedagogiczna@gmail.com
- Do akcji mogą przystąpić również uczestnicy, którzy nie wezmą udziału w działaniach projektowych. W tym wypadku dotyczy ich wypełnienie deklaracji przystąpienia do akcji w postaci 👉 ankiety👈 oraz realizacja zadań opisanych w punktach 8-10.
- Ponieważ do opracowania w prezentacji jest 16 slajdów, może powstać kilka prezentacji realizowanych przez zgłoszone zespoły.
- Wszystkie prezentacje zostaną umieszczone na stronie akcji.
- Do przygotowania slajdów 2 – 8 zgłaszają się zespoły, w skład których wchodzą uczniowie klas 4-6, natomiast do slajdów 9-16 uczniowie klas 7-8 oraz szkół ponadpodstawowych.
- Dostęp do tworzenia prezentacji zespół otrzymuje na swój adres gmail po wypełnieniu ankiety.
- Ostatecznej korekty prezentacji dokona koordynator krajowy akcji Kwietniowi Antypiraci 2020.
- Uczestnicy, którzy nie wezmą udziału w pracach projektowych, przedstawiają w swojej szkole w terminie 20-27 kwietnia 2020 r. wybraną ze strony Kwietniowych Antypiratów prezentację.
- Wszystkie szkoły otrzymają certyfikaty uczestnictwa w ogólnopolskiej akcji Kwietniowi Antypiraci 2020.
- Opiekun zespołu zadaniowego w danej szkole (nauczyciel) otrzyma imienne zaświadczenie o udziale w akcji jako formie doskonalenia zawodowego.
- Na adres opiekuna zespołu zostaną wysłane certyfikaty uczestnictwa w ogólnopolskiej akcji Kwietniowi Antypiraci 2020, na których koordynator wpisze nazwiska uczestników i uroczyście wręczy certyfikaty po dokonaniu prezentacji.
Proszę napisać, które slajdy "przynależą" do szkół ponadpodstawowych?
OdpowiedzUsuńW powyższej instrukcji jest mowa o 12 slajdach, w zgłoszeniu jest mowa o 10, a w części mówiącej które slajdy dla których szkół - o 16...
Proszę o zweryfikowanie i szybką odpowiedź :)
Dziękuję za zwrócenie uwagi. W ankiecie zgłoszeniowej też naniesione zostały numery slajdów. Te, których brakuje, są zajęte.
Usuń