wtorek, 3 października 2017

Zapraszamy do gry

Nauczycieli wraz z Uczniami zapraszamy na zajęcia biblioteczne z wykorzystaniem gier i grywalizacji. Wykorzystanie mechaniki gier dla podniesienia atrakcyjności i efektywności edukacji to zaczerpnięta z marketingu i biznesu metoda, która sprawdza się w nauczaniu. Oferujemy udział w grywalizacjach:

KLUCZ DO BIBLIOTEKI gra typu „gra miejska” dla uczniów w wieku od 13 lat. Gra odbywa się na terenie naszej placówki. Uczestnicy podzieleni na drużyny walczą o zdobycie klucza do biblioteki, wykonując zadania z zakresu: czytania ze zrozumieniem, korzystania z tradycyjnych słowników i encyklopedii, znajomości lektur, umiejętności korzystania z elektronicznego katalogu bibliotecznego. Wykonanie zadań wymaga także kreatywności, spostrzegawczości, umiejętności pracy pod presją czasu. 
Zabawa trwa  około 90 minut.

POKÓJ SZYFRÓW gra typu „escape room” dla uczniów od 12 lat. Zamknięci w pokoju uczestnicy podzieleni na drużyny rozwiązują pod presją czasu (40 minut) zagadki matematyczne, logiczne, literackie. Muszą wykazać się umiejętnością współpracy w grupie.

ROBOT ROBERT gra typu „gra miejska” odbywająca się na terenie naszej placówki. Mogą w niej brać udział uczniowie w wieku od 10 lat. Podzieleni na drużyny uczestnicy pomagają Robotowi Robertowi odzyskać utracony bilet powrotny z wakacji. Uczestnicy wykorzystują i doskonalą umiejętności programowania i kodowania z komputerami i bez komputerów, posługują się algorytmami. Czas trwania 60 – 90 minut.

UPROWADZENIE gra typu „escape room” dla uczniów od 13 lat. Drużyny ratowników walczą o uwolnienie kolegów porwanych i uwięzionych przez Okrutnego Smoka. Muszą się wykazać umiejętnościami korzystania z tradycyjnych słowników i encyklopedii, logicznego myślenia, spostrzegawczości, kreatywności, czytania ze zrozumieniem.  Czas zabawy – około 60 minut.

W PUSTYNI I W PUSZCZY - ZABAWA DOPIERO SIĘ ROZPOCZYNA. Odwrócona lekcja z wykorzystaniem gry planszowej, podsumowująca omawianie lektury. Czas zajęć – 45-60 minut.

W PUSTYNI I W PUSZCZY – turniej klasowy. Zabawa na zakończenie omawiania lektury szkolnej z wykorzystaniem narzędzi dostarczonych przez grę planszową. Uczestnicy wykazują się znajomością lektury, argumentowaniem, myśleniem strategicznym, kreatywnością. Czas trwania turnieju 40 – 60 minut.

TRZĘSIENIE DANYCH – odwrócona lekcja dla uczniów od 13 lat z wykorzystaniem gry karcianej „Trzęsienie danych”. Tematyka zajęć dotyczy bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych w internecie oraz odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych. Czas – 40-50 minut.

Na wszystkie zajęcia można się zapisywać telefonicznie: 54 231 33 42, wew. 32
oraz mailowo: czytelnia@cen.info.pl 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz