Odkąd zobaczyliśmy teledysk Beyonce i Jay Z nagrany w Luwrze nie mamy wątpliwości, że sztuka i kultura wysoka może być dla pokolenia sieci ciekawa i fascynująca. Biblioteka szkolna powinna wspierać rozwój artystycznych stron osobowości uczniów. Prężnie rozwijająca się neurodydaktyka udowadnia, że uczniowie, którzy grają na instrumentach lub słuchają muzyki (zwłaszcza poważnej - Bacha i Mozarta 😏), lepiej radzą sobie z zadaniami z geometrii, a kontemplacja sztuki (malarstwa i rzeźby) nie tylko rozwija wrażliwość na piękno, ale też pobudza twórczość i kreatywność ucznia.
Z uważnością przypatrujmy się dziełom sztuki, w muzeum dobrze może poczuć się każdy, nie tylko znawca sztuki.
Wsparciem na początku muzealnych doświadczeń są też nowoczesne technologie i multimedia.
Z ich pomocą możemy się wspaniale do rozumienia dzieł sztuki przygotować, wstępnie zwiedzić muzea i kolekcje nawet geograficznie od nas odległe.
Wsparciem na początku muzealnych doświadczeń są też nowoczesne technologie i multimedia.
Z ich pomocą możemy się wspaniale do rozumienia dzieł sztuki przygotować, wstępnie zwiedzić muzea i kolekcje nawet geograficznie od nas odległe.
Muzeum Narodowe w Warszawie (MNW) przygotowało dla zwiedzających audiodeskrypcje dzieł sztuki, audioprzewodniki po salach muzealnych i aplikacje wspomagające wszystkich tych, którzy szukają kontaktu z
kulturą. Można je wypróbować w bibliotece szkolnej, zanim odwiedzimy MNW.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz