Odkrycia neurobiologii i
neuropsychologii zyskują coraz większą popularność, co zrozumiałe – są coraz
ciekawsze dzięki postępowi technologicznemu,
który umożliwia „zajrzenie” do żywego, pracującego mózgu. Odkrycia te
doprowadziły neuropedagogów do stwierdzenia, że „Mózg ucznia, to miejsce pracy nauczyciela”
(Manfred
Spitzer z książki Jak uczy się
mózg).
Książka Kennetha M. Heilmana,
Russella S. Donda „Duchowe życie mózgu” jest
o tym, jak to możliwe, że ludzie (a właściwie ich mózgi) niezależnie od czasów,
rasy, narodowości, szerokości geograficznej, potrzebują i poszukują sfery
sacrum.
„Po drodze” czytamy o
interesujących, zwłaszcza nas nauczycieli, odkryciach neuropsychologii
podanych w bardzo ciekawej formie: czym jest w psychologii imprinting, jak tworzą
się wspomnienia, dlaczego mózgi dzieci są takie plastyczne – łatwowierne. Autorzy
poruszają również kontrowersyjną kwestię neuronów lustrzanych, wyjaśniają, w
jaki sposób mózg pomaga nam rozumieć intencje innych ludzi.
K.M. Heliman i R.S. Donda -
neurobiolog i popularyzator nauki, nie propagują ani agnostycyzmu, ani
religijności. Pokazują wyjątkowość ludzkiego mózgu i nas jako ludzi. Lektura
pracy pomoże lepiej rozumieć innych i samych siebie.
Kody PIN do Wirtualnej Czytelni IBUK Libra są do bezpłatnego pobrania w naszej wypożyczalni dla zarejestrowanych czytelników.
Kody PIN do Wirtualnej Czytelni IBUK Libra są do bezpłatnego pobrania w naszej wypożyczalni dla zarejestrowanych czytelników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz