piątek, 17 lipca 2020

Postpandemiczna rzeczywistość edukacji cyfrowej


Czy, a może CO w Waszej pracy po tym roku szkolnym się zmieni? Naszym zdaniem – bardzo wiele. Wielu z nas po raz pierwszy w pełni wykorzystywało cyfrowe technologie do nauczania i uczenia się. To pozwoliło dostrzec ich potencjał i ograniczenia, jakie nam narzucają. Zdalne nauczanie jest obiektem zainteresowania Komisji Europejskiej, która rozpoczęła konsultacje w sprawie nowego planu działania w tej dziedzinie – informuje Głos Nauczycielski (27-28/2020). W wakacyjnym numerze Dyrektora Szkoły (7/2020) wyniki  przeprowadzonego przez portal Librus badania dotyczącego tego, co w trakcie 2 miesięcy zdalnej pracy się zmieniło. Okazuje się – i to raczej nie jest zaskakujące – że zmieniło się naprawdę dużo.
Promowanie efektywnego i bezpiecznego wykorzystania technologii w edukacji to nasza pasja i misja, dlatego rekomendujemy artykuł Marty Wnukowicz zamieszczony czasopiśmie W Cyfrowej Szkole (2/2020). Autorka omawia zagadnienia związane z prawnoautorskimi aspektami pracy oraz działaniem RODO podczas zdalnych zajęć. Wymienia tytuły dostępnych bezpłatnie online poradników, które pomogą odnaleźć się w cyfrowym świecie.

Wymienione czasopisma dostępne są w naszej czytelni. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz