piątek, 21 stycznia 2022

JEŻELI FERIE, TO...

 

... ZRÓBMY PRZEGLĄD PRASY, w której wiele o edukacji zdalnej i hybrydowej. Nauczanie hybrydowe jest tematem przewodnim listopadowego numeru TIK w Edukacji (2/2021). W czasopiśmie znajdziemy przegląd narzędzi, technik i metod nauczania wspierających edukację mieszaną. Maciej Danieluk i Daniel Łasiński radzą, jak w zalewającej nas z Internetu fali materiałów wyłowić to, co wartościowe i co można wykorzystać na edukacyjnym szlaku. Na kolejnych stronach Samanta Dryja-Zabielska przekonuje, że w procesie uczenia (się) warto wykorzystywać TikToka, bo to kopalnia twórczych materiałów wideo i każdy znajdzie tu coś dla siebie. TikTok oferuje nauczycielom możliwość dotarcia do uczniów innym, lubianym przez nich kanałem medialnym.

W ostatnim w ubiegłym roku numerze Dyrektora Szkoły (12/2021) możemy poznać aplikacje do tworzenia gier edukacyjnych, które warto włączyć do metod nauczania, bo uczniom kojarzą się z zabawą, uatrakcyjnią tym samym każde zajęcia. Kinga Szczęśliwa omawia zalety Learning Apps, Educandy, Educaplay. 

Sprawdzone sposoby na realizację podstawy programowej z matematyki prezentuje Justyna Klimczyk w ostatnim ubiegłorocznym numerze Matematyki (6/2021). Jeśli ułamki są zmorą waszych uczniów, warto zadziałać wielozmysłowo i wykorzystać różnorodne aplikacje webowe, które ułatwią wizualizację zagadnienia, a później przećwiczenie i utrwalenie nowych umiejętności. Autorka zachęca do korzystania z serwisów Mathplayground, Mathigon, Toyteater.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz