Wielu może zastanawiać się, co ma wspólnego informacja zwrotna ze szkołą? Otóż… bardzo dużo! Współczesna szkoła winna opierać się na współpracy i wzajemnej relacji nauczyciel - uczeń. Feedback, czyli informacja zwrotna, w szkole od zawsze kojarzona jest z oceną wyrażaną w liczbach, uwagą w dzienniku lub końcoworocznym świadectwem. Na szczęście, obecnie akcentuje się formę, jaką informacja zwrotna powinna posiadać tak, by nie stała się ona jedynie krytyką i unicestwieniem motywacji ucznia, a konstruktywnym komunikowaniem efektów jego pracy i oczekiwań ze strony nauczyciela.
Marcowe wydanie Głosu Pedagogicznego 3/2023, czasopisma dla pedagogów, psychologów, nauczycieli i wychowawców, zawiera niezwykle ciekawy artykuł Kultura feedbacku w szkole dotyczący świadomego i rzeczowego feedbacku, tak potrzebnego w procesie tworzenia przyjaznej i kreatywnej szkoły otwartej na każdego ucznia.
Autorka, Marta Nowakowska, szczegółowo kreśli reguły dobrego feedbacku, przedstawia FUKO oraz SPINKĘ jako modelowe instrukcje budowania efektywnej informacji zwrotnej. Co niezwykle istotne, zwraca uwagę na fakt, iż „Informacja zwrotna jest szansą na rozwój nie tylko dla ucznia, ale także dla pedagoga”. Taka wiadomość od uczniów pozwala bowiem na doskonalenie warsztatu pracy, poprawę relacji oraz wspólne poczucie wpływu na szkolną rzeczywistość.
Aby poznawać i utrwalać pozytywne doświadczenia pedagogiczne już dziś zachęcamy zarówno do lektury Głosu Pedagogicznego 3/2023 jak i do uczestnictwa w nadchodzących warsztatach online Jak motywować uczniów poprzez informację zwrotną, na które można zapisać się w naszym Centrum 😊
Zapisz się 👉 http://oferta.cen.info.pl/ofe,jak_motywowac_uczniow_poprzez_,1984.html
Zapraszamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz