TikTok w edukacji - jak go ugryźć? to
tytuł publikacji autorstwa kulturoznawcy i medioznawcy Karola Krawczyka zamieszczonej
w najnowszym numerze Głosu Pedagogicznego 137/2022. Artykuł poświęcony został zastosowaniu popularnego wśród nastolatków narzędzia jakim
w ostatnich latach stał się TikTok oraz jego wykorzystaniu w procesie
edukacyjnym.
Aplikacja TikTok
została stworzona w Chinach w 2016 pod nazwą Douyin. Największą popularność zdobyła
podczas pandemii COVID-19, wtedy to uzyskała najwięcej pobrań w historii
Internetu.
Autor zwraca uwagę, że TikTok może być narzędziem wykorzystywanym w procesie nauczania, rozwijając kompetencje medialne uczniów. Aplikacja ta w dobie smartfonów jest również narzędziem komunikacyjnym, budującym więzi uczniowskie. TikTok to także ciekawy, pod względem edukacyjnym, obszar zawierający szereg kanałów prowadzących przez instytucje naukowo-kulturalne, które przekazują rzetelną wiedzę w sposób bliski współczesnemu uczniowi. Jak podaje autor w swoim artykule: „Wokół TikToka w edukacji krąży wiele mitów”. Faktem jest jednak, że za pomocą TikToka możemy zdobywać wiedzę .
Zapraszamy do pogłębienia tematu i lektury artykułów z naszych zbiorów :)
- Boomery z TikToka / Jacek Tomczuk // Newsweek Polska 2022, nr 28, s. 38–41.
- Czy młodzież potrzebuje biblioteki? TikTokowy challenge na Bemowie // Poradnik Bibliotekarza 2020, nr 7/8, s. 33.
- Czym jest TikTok i jak działa? / Wojciech Jasiński // Remedium 2021, nr 7/8, s. 44–46.
- TikTok : ulubiona aplikacja nastolatków / Sylwia Pawłowska // Remedium 2020, nr 10, s. 18–20.
- TikTok wyklęty / Dariusz Ćwiklak // Newsweek Polska 2020, nr 33, s. 64–66.
- Wykorzystanie TikToka w procesie uczenia się / Samanta Dryja-Zabielska // TIK w edukacji 2021, nr. 2, s. 46–47.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz