piątek, 20 stycznia 2023

Uczeń z SPE w świecie cyfrowych technologii

 

Dzisiejsza rzeczywistość to świat, w którym nowoczesna technologia nabiera coraz większego znaczenia. Nie dziwi więc fakt, że szkoły również dostosowują się do panujących „cyfrowych” warunków, a korzystanie z narzędzi cyfrowych na lekcjach staje się normą. Obecnie każdy uczeń zna i posługuje się nowoczesnymi technologiami, także uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

W artykule Narzędzia do zadań SPEcjanych Katarzyny Polak, który odnaleźć możemy w grudniowym numerze Dyrektora Szkoły 12/2022, autorka analizuje stosowanie nowoczesnych technologii w pracy z uczniem z SPE.

Autorka artykułu zwraca uwagę, iż uczniom z SPE łatwiej jest przyswoić wiedzę przy pomocy nowoczesnych technologii, a wykorzystanie TiK na lekcjach zmienia sposób w jaki uczniowie z SPE mogą się uczyć.  

Katarzyna Polak wskazuje zastosowanie ciekawych narzędzi, wspomagających uczniów z SPE, które można wykorzystać na lekcji. Zaliczyć do nich możemy ułatwiający czytanie fontem Open Dyslexic czy symulatory pomagające zwizualizować naukowe treści oraz wiele innych. Stosowanie takich narzędzi poprawia wyniki w nauce a uczenie dostosowane jest do indywidualnego stylu ucznia.

Technologie cyfrowe przynoszą wiele zalet oraz korzyści, pozwalają uczniom z SPE uczyć się we własnym tempie, czerpać radość z wykowanych zadań i dają motywację do dalszej nauki.

Zachęcamy do lektury artykułu J

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz