Dzisiejsza
rzeczywistość to świat, w którym nowoczesna technologia nabiera coraz większego
znaczenia. Nie dziwi więc fakt, że szkoły również dostosowują się do panujących
„cyfrowych” warunków, a korzystanie z narzędzi cyfrowych na lekcjach staje się
normą. Obecnie każdy uczeń zna i posługuje się nowoczesnymi technologiami, także uczeń ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi (SPE).
W artykule Narzędzia do zadań SPEcjanych Katarzyny
Polak, który odnaleźć możemy w grudniowym numerze Dyrektora Szkoły 12/2022, autorka
analizuje stosowanie nowoczesnych technologii w pracy z uczniem z SPE.
Autorka artykułu
zwraca uwagę, iż uczniom z SPE łatwiej jest przyswoić wiedzę przy pomocy
nowoczesnych technologii, a wykorzystanie TiK na lekcjach zmienia sposób w jaki
uczniowie z SPE mogą się uczyć.
Katarzyna Polak wskazuje zastosowanie ciekawych narzędzi, wspomagających uczniów z SPE, które można wykorzystać na lekcji. Zaliczyć do nich możemy ułatwiający czytanie fontem Open Dyslexic czy symulatory pomagające zwizualizować naukowe treści oraz wiele innych. Stosowanie takich narzędzi poprawia wyniki w nauce a uczenie dostosowane jest do indywidualnego stylu ucznia.
Technologie cyfrowe przynoszą wiele zalet oraz korzyści, pozwalają uczniom z SPE uczyć się we własnym tempie, czerpać radość z wykowanych zadań i dają motywację do dalszej nauki.
Zachęcamy do lektury artykułu J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz