Najnowszy, wrześniowo-październikowy numer 👉 UczMy poświęcony jest uczeniu się na błędach. Czasami trudno przyznać się do błędu, o popełnionych błędach nierzadko zapominamy, życiowe pomyłki najchętniej wypieramy ze świadomości. A przecież błędy i trudności mogą być tym, co nas kształtuje i czyni silniejszymi. Przypomina o tym dr Dominika Wojtasińska, przywołując ludową mądrość: „Człowiek uczy się na własnych błędach. Mądry uczy się na cudzych. Głupiec popełnia ciągle te same, licząc na inne rezultaty.”
Świadomość wartości błędu i pomyłki w świecie edukacji wzrasta.
Nauczyciele piszą o różnego rodzaju błędach, które stają się szansą na rozwój: przy
rozwiazywaniu zadań z chemii, o czym pisze Konrad Trokowski, ucząc się języków
obcych napotykamy na trudności wynikające z interferencji, a w kodowanie i
programowanie popełnianie błędów wpisane jest z założenia. Wiesława Tomasik porusza
problem błędów związanych z przekraczaniem etykiety towarzyskiej, czyli gafach.
Ważnym głosem w dyskusji są spostrzeżenia Sławomira Żebrowskiego na temat błędów,
które popełniliśmy zarządzając pracą i nauką zdalną.
Numer otwiera artykuł Jarosława Przybyła z Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego dotyczący postawionych przed
edukacją zadań wynikających ze Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego
do 2030 roku. Pisałam o tym w poprzednim poście: podniesienie wyników egzaminu
maturalnego i egzaminu ósmoklasisty jest w tym roku priorytetem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz