Grudniowe wydanie miesięcznika Życie Szkoły 12/2022 prezentuje niezwykle inspirujący artykuł dotyczący kodowania i programowania w szkole.
Dorota Zając, autorka artykułu, zwraca uwagę na korzyści płynące z nauki programowania, która powinna odbywać się już od najmłodszych lat dziecka. Niezwykle cennym dodatkiem są proste w realizacji, ale bardzo interesujące propozycje gier i zabaw wprowadzających w świat nowoczesnych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Umiejętność programowania stała się jedną z kluczowych kompetencji XXI wieku. Dzięki programowaniu dzieci nabywają i rozwijają umiejętności współpracy, krytycznego myślenia połączonego z umiejętnością analizowania informacji i rozwiązywania problemów. Zajęcia mogą stać się doskonałą zabawą z kodem dającą uczniom możliwość rozwijania kreatywności, logicznego myślenia oraz umiejętności poszukiwania niestandardowych rozwiązań.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przyszłości oraz kierunkom realizacji polityki oświatowej państwa, nasz zespół nauczycieli posiada w swojej ofercie, cieszące się niesłabnącą popularnością, zajęcia otwarte z zakresu programowania, na które serdecznie zapraszamy :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz